Wattpad

Sunday, March 06, 2016

Jag har låtit den här bloggen vila länge, men tänkte att det är dags att skaka lite liv i den... och fokusera mer på svenska läsare.

Jag är alltså A.R.Yngve, en svensk författare som hållit på sedan 1990-talet.

Jag startade med att skriva och rita serier för magasinet SVENSKA SERIER, började skriva prosa, prövade länge att skriva på engelska (för att jag trodde det skulle bli lättare att få mina alster publicerade utanför Sverige)... och har vid det här laget fått publicerat ett antal serier, romaner, barn- och ungdomsböcker samt en norsk radioserie (sök upp "Magiens Arv" på YouTube).

Jag har också illustrerat mina egna och andras böcker:

Ni kan förstås hitta mig på Facebook.

Jag betraktar mig som en "mellandjup" författare -- mitt ideal är att stilen ska vara klar och tydlig, berättelsen enkel att följa, handlingen ska betonas lika mycket som karaktärerna (eller rentav mer). Men det ska alltid finnas en tanke bakom, något som lämnar spår i läsarens tankar.

I skrivande stund ska min romantrilogi DARC AGES - De mörka tidevarven utkomma på Wela Förlag i mars 2016. Denna illustrerade berättelse är en slags episk äventyrshistoria, inte särskilt "svår", men riktad till tonåringar och vuxna.

Här är en av trilogins många, många illustrationer:
Från Kapitel 1 av DARC AGES - De mörka tidevarven (Wela, 2016)

På den här bloggen ska jag berätta mer om skrivande, hur DARC AGES kom till (en lång process), vad den trilogin handlar om, och om mina andra skrivna alster.

Jag kommer inte att berätta mycket om mig själv, eftersom jag är en rätt blyg och privat person... för att inte säga tråkig. Så här ospännande är jag privat:
Den här mannen är fysiskt oförmögen att slappna av när han blir fotograferad.

Men jag hoppas kunna underhålla ett blygsamt antal läsare med mina fiktioner... och kanske tjäna en slant på det.


No comments: