Tuesday, November 23, 2021

Allt vad jag har skrivit genom åren (uppdatering)...

Jag har skrivit historier sedan jag gick i skolan. Jag började med noveller, och det tog lång tid innan jag var redo att skriva en hel roman.

Sedan 2004 har olika förlag gett ut mina romaner och antologier/tidskrifter där mina noveller ingår.

Om vi inte inkluderar böcker/noveller som jag har gett ut på egen hand (eller enbart lagt ut på min webbsajt), så är dessa titlar som följer:

Romaner (finns på biblioteket eller på Bokus.com):

  • Terra Hexa (Wela Förlag, 2004) 
  • Terra Hexa II (Wela Förlag, 2006)
  • Terra Hexa 3 (Wela Förlag, 2007)
  • Supermobilen (Wela Förlag, 2011)
  • Sagopyjamasen (Wela Förlag, 2012)
  • Vaernen den fördömde (Wela Förlag, 2012)
  • Hundra tusen pirater (Wela Förlag, 2013)
  • Darc Ages - De mörka tidevarven - Första boken: Uppvaknandet (Wela Förlag, 2016)
  • Darc Ages - De mörka tidevarven - Andra boken: Ödemarkens barn (Wela Förlag, 2016)
  • Darc Ages - De mörka tidevarven - Tredje boken: Slaget om framtiden (Wela Förlag, 2016)
  • Monster i massor (Wela Förlag, 2016)
  • Darc Ages - De mörka tidevarven - Fjärde boken: Maskernas stad (Wela Förlag, 2017)

    OBS: Hela katalogen med mina boktitlar på Wela Förlag har getts ut på nytt av Saga Egmont i år 2021.

  • Rex Omega (TiraTiger Förlag, 2019)
  • Blod & svin (Saga Egmont Förlag, 2021)


    Publicerade noveller/långnoveller 
    (OBS: Denna lista är ofullständig):
    1. "Grisham's World" (Denna satiriska novell om ett samhälle styrt av advokater publicerades i tidskriften The #12 Gauge Review)

    2. "Custom Job"
    3. "I Feel Super, Thanks For Asking"
    4. "By the Nose"
    5. "The War"("Kriget")
    6. "Sins of Our Fathers"
    7. "Physical Terror"("Fruktans fysik")
    8. "The Face In the Door"
    9. "K.C. And the Sunshine World"
    10. "See"(i en kinesisk SF-tidskrift)
    11. "Lonely Planets"
    12. "A Funny Thing Happened On the Way To Valhalla"
    13. "Telephone Conversations" ("Telefonsamtal")
    14. "Landscape With Sententers" ("Landskap med sententrer")
    15. "Nightmare Number Six"
    16. "Mannen som föll ut"
    17. "Quadrillennium" ("Quadrillennium")
    18. "Super-Size Security"(I det brittiska skräckmagasinet Murky Depths)
    19. "Stupid!" (i en kinesisk SF-tidskrift)
    20. "6 superkorta"
    21. "Insider" ("Insider")
    22. "Serverad"
    23. "Avagana"
    24. "Historien om P"
    25. "A Man Called Mister Brown" (in Spacewesterns.com)
    Min egenutgivning finns på Amazon, liksom alla boktitlar utgivna på Saga Egmont förlag.



    No comments: