Thursday, June 28, 2018

Sommarläsning...

För mig som skriver och illustrerar betyder "sommar" egentligen inte att "ta ledigt", men att få mer tid över till att jobba...

Så vad läser jag själv på sommaren? Numera lyssnar jag mer på böcker än jag tittar på dem -- tack vare webbsajten librivox.org

Librivox.org har en ständigt växande katalog av Public Domain-ljudböcker (inlästa av frivilliga), med massor av klassiker -- mest på engelska.

Rekommenderad lyssning: Richmal Crompton, Algernon Blackwood, P. G .Wodehouse och Jane Austen.
---------
Om du vill läsa någon av mina böcker i sommar, så finns flera av de svenska titlarna på biblioteket -- som ebok eller på papper...

Barnböcker:
- Sagopyjamasen
- Hundra tusen pirater
- Monster i massor

För lite större barn i slukaråldern:
- Supermobilen
- Terra Hexa del 1-3

För tonåringar och vuxna:
- Darc Ages - De mörka tidevarven del 1-4
- Vaernen den fördömde
-------
Och om du vill läsa någon av mina böcker på engelska, så finns de på Amazon.

Ha en fin sommar! :-)

No comments: