Monday, December 10, 2018

And now for something completely different... gaming!

 
Jag har något att bekänna... jag skriver inte bara fiktion.
I många år har jag dessutom gjort dataspel på fritiden.

Jag har länge hållit spelverksamheten i en separat "sfär" från skrivandet... delvis för att jag antog att det skulle ge ett "oseriöst" intryck att både skriva böcker och göra spel.

Fast numera är väl dataspel rätt rumsrent?

Så jag tänkte nämna ett par nya releaser: Nu i december 2018 släpps flera av mina äldre spelkompilationer på nytt i digitalt format, av den brittiska retrospel-utgivaren Psytronik Software:

- Shoot Em Up Destruction Set

- Shoot Em Up Destruction Set 2

Mina spel har tidigare fått bra recensioner -- som t.ex. den här, i den brittiska tidskriften RETRO GAMER (90%):


I de nyutgivna spelpaketen ingår bl.a. dessa speltitlar:



Psytronik ska också ge ut ett spel baserat på min bok PRECINCT 20: DEAD STRANGE.

More to come...

No comments: