Thursday, May 18, 2017

Vi ses på Kontur! (Uppsala 26-28 maj)

Jag ska snart gästa SF/F-kongressen Kontur 2017 (26-28 maj), med eget bokbord -- och nya böcker att visa fram och sälja. Dessutom deltar jag i en panel med andra svenska författare.

På mitt bokbord kommer jag att sälja bl.a. följande titlar:
- STADEN UNDER JORDEN -- en helt ny SF-barnbok som jag illustrerat åt författaren KG Johansson.
- DARC AGES - De mörka tidevarven, del I-III -- en "space opera" med illustrationer.
- MONSTER I MASSOR -- en humoristisk, illustrerad sagbok för barn och vuxna.
- Restupplagan av VAERNEN DEN FÖRDÖMDE -- en mycket mörk, kritikerrosad fantasyroman för ungdomar och vuxna.

 Psst... en sak till! På bokbordet ska jag presentera den kommande nya boken i serien DARC AGES - De mörka tidevarven, "Fjärde boken: Maskernas stad". Den ska släppas under Bokmässan i höst -- men på Kontur 2017 kan du få en super-exklusiv första smygtitt!

Maskernas stad är lite speciell för mig... för det är allra första gången jag skrivit en SF-roman där en av hjältarna är en homosexuell man. (Efter att ha skrivit SF i sådär tjugo år. Nej, jag är inte stolt över det.)
Det föll mig in under skrivprocessen att jag tidigare hade försummat den detaljen i byggandet av en fiktiv "retro-medeltida" framtidsvärld: Hur skulle det vara att vara "gay" i den här världen? Vilka möjligheter -- och svårigheter -- infinner sig? Jag hoppas att denna infallsvinkel funkar... vi får se. I vilket fall blir den fiktiva världen mer "levande" om alla slags människor är med...



No comments: