Sunday, September 25, 2016

Bilder från Bok & Bibliotek 2016

Jag hann tyvärr bara besöka årets bokmässa på lördagen, och hade en Författarfika där.
(Till dom som jag inte hann prata med: Vi ses nästa gång -- eller på en kongress!)

Här följer några bilder från mitt alltför, alltför korta besök på mässan:
Det var mycket folk på mässan... som vanligt!

Årets tema var Yttrandefrihet, vilket ledde till flera spännande diskussioner -- som panelen "Får man lov att använda N-ordet?" En besökare påpekade upprört att panelen var "helvit" -- och deltagarna medgav att det var ju pinsamt. Men det var ändå en bra diskussion.

Författaren och journalisten Patrik Lundberg.


Min gamle tecknarkollega Magnus "Mojo" Olsson -- som jag inte hade sett på länge -- signerade den imponerande fantasykonst-antologin THE DARK NORTH som han medverkar i. 
(Han och jag gjorde lite serier tillsammans för tidningen Svenska Serier på 90-talet.)

 På min Författarfika fick jag snacka med Marcus Olausson, som är aktuell i år med sin bokserie Serahema Saporium.
 Andra trevliga och hyggliga författare jag mötte var Sandra Petojevic (både hon och Marcus hade fantastiska kostymer på mässan -- allt jag hade var en t-shirt!), som sålde sin fantasytrilogi Maktens Tiaror i Fantastikgränden...





...och detsamma gjorde Tora F. Greve med sin bokserie Siriuskrönikan














Jan Guillou? Ebba Witt-Brattström? Pöh! Jag kom till mässan för att få se RIKTIGA konstnärer som t.ex. Johan Wanloo...




...eller Kim Kimselius.












Här sitter jag i ett kafé på mässan och försöker slappna av när jag blir fotograferad... 
...utan någon större framgång.





Jag visade folk bilder från min kommande illustrerade barnbok MONSTER I MASSOR, som t.ex. dessa:


Fler smakprov från MONSTER I MASSOR kommer på denna blogg. 

No comments: